HÄRLIG FREDAG

jag är redan påväg hem mina kära läsare.
idag slutade jag 10.40 och det var så skönt, vi hade vårt första prov i gymnasiet och det var i histora, om forntiden, flodkulturerna, rom och Grekland.
och jag ska berätta hur stolt jag är över mig själv, jag har aldrig gjort ett så bra prov någonsin och jag bara satt och log hela tiden för att jag verkligen kunde vara riktigt utförligt.

tänkte berätta lite att fram till sexan var jag riktigt duktig i skolan.
hade alltid alla rätt, och låg högst upp i alla bedömningskriterier..
men när mina föräldrar skildes så kände jag att det inte fanns någon menin med någonting så jag sket i allt,
skolkade rätt mycket, gjorde inte en ändå läxa.
jag kom jätte långt efter i skolan i sjuan, men jag fick det över mig i åttan när vi fick betygen, jag skämdes så mycket och sa aldrig det till någon.
men sen när jag började nian så tvingade min pappa att sluta på handboll, jag älskade verkligen handbollen men han tog det ifrån mig och det är jag idag väldigt glad över.
jag höjde mig riktigt mycket till slutbetyget i nian.
jag kom in på gymnasieprogrammet jag ville och jag är så lycklig just nu.

och sen dess har jag sagt såhär till mig själv :
sätt ett mål, bara du själv kan klara det men du är bra som du själv är och du kan klara allt bara du vill det tillräckligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0