HUR JAG KOM TILLBAKA FRÅN MIN PLUGGSVACKA..

nu har jag äntligen tid till att sätta mig ner och verkligen skriva detta inlägget 
om varför jag tappade allt inom skolan och hur jag lyckades ta mig tillbaka. 
det började i februari 2010 alltså när jag gick i sexan,
innan detta hade jag alltid haft jättebra på alla prov, jag hade energi och ville verkligen ha höga betyg,
jag pluggade ofta och mycket och låg väldigt bra till i omdömena. 
men pappa flyttade ifrån mig, mamma och mina systrar och då bröt jag ihop. 
jag var hemma och mådde dåligt, tappade all motivation till allting och kännde mig helt värdelös.
jag sket totalt i allt speciellt skolan och hela livet känndes meningslöst. 
såhär va det sedan till slutet av sjuan början av åttan då jag äntligen träffade André,
han fick mig att se livet possitivt och jag kännde mig speciell igen, jag fick mig att känna mig viktig 
och detta gjorde så att jag fick min motivation till livet och skolan tillbaka. 
det var väldigt jobbigt i början eftersom jag hade nästan varit borta från skolan i två år, 
jag hade varit på möten hos kuratorn, hos psykologer och möten med mina föräldrar och lärare.
men när jag väl försökte med skolan igen var det riktigt tufft eftersom jag somsagt nästan hade varit borta två år.
när jag fick mina första betyg i åttan hade jag F i fyra ämnen och nästan bara E i dem andra,
pappa tvingade mig då att sluta på handbollen vilket sårade mig så mycket, 
men idag är jag otroligt glad över att jag gjorde så mot mig då.. 
jag började även i slutet på åttan att verkligen fastna för mitt fotointresse och mitt mål var att komma in på
den linjen jag idag går på gymnasiet. 
så jag började att plugga ordentligt och gick ut nian med 220 poäng och jag är så himla nöjd med mig själv
över hur jag verkligen har kämpat mig tillbaka och klarat mitt mål. 
så mitt tips till alla er där ute som har det jobbigt i skolan av olika andledningar är att sätta mål och fokusera. 
  
tänkte bara visa hur fin min familja va.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0