HUR MIN ARBETSDAG SER UT

jag går upp halv åtta för att ta bussen klockan åtta, 
när jag är hemma då så packar jag bara ner mat och kläder till efteråt. 
sen borstar jag tänderna och går iväg. 
jag bytar sedan först buss och sedan bytar jag till tåg, 
det tar nästan två timmar för mig att komma till jobbet och när jag väl kommer dit så sliter jag ordentligt hela dagarna. 
jag börjar med att diska undan allt som kockarna har arbetat med på morgonen och sedan gör jag sallad, 
det tar unigefär en timme för mig att skära upp all sallad för det är väldigt mycket. 
 
jag går sen upp och äter min lunch när vi öppnar resturangen halv tolv, 
sen sitter jag och halvt slänger i mig maten för att sedan börja jobba på riktigt. 
jag går hela tiden in och ut ur köket till resturangen för att hämta in disk och även servera, 
jag går/halvt springet hela dagarna med händerna fulla hela tiden. 
jag diskar undan alla tallrikar, glas, bestick och allt som kockarna andvänder. 
när vi stänger halv fyra så kommer det sista ifrån kockarna innan jag städar rent mitt diskrum, 
till sist skriver jag tiden jag har jobbat (för att få lönen) och sedan springer jag till bussen. 
 
idag var en ganska bra dag för oss då vi hade ca 260 ätande och jag är totalt slut i kroppen, 
imorgon blir det ännu mer jobb så ska försöka sova nu. 
godnatt allihopa och hoppas att ni gillade att jag delade med mig och hur jag jobbar. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0