FÖRSTA INLÄGGET FRÅN SKOLDATORN

tänkte skriva lite om hur det är i skolan så ordentligt liksom, 
lite om hur pogrammet är och vad man gör på mediapruduktion och digitalt skapande. 
 
det första jag ska börja med att berätta att jag kör gymnasiet som en ny start, 
jag har haft det lite sisådär med vänner och kännt mig lite off under lång perod av högstadiet.
detta är dock väldigt känsligt och inget som jag gått runt och pratat om utan jag har bara hängt med och varit tyst.
men nu i gymnasiet så jag har kommit in direkt och fått otroligt bra vänner redan. 
jag trodde att det skulle ta tid och vara jobbigt i början men redan första dagen klickade det direkt med felicia. 
jag och dem jag är med mest var redan första veckan både på subway och acian express och år lunch.
subway hade vi planerat innan med inte det andra, jag får extra energi i kroppen med dessa människorna 
och allting går mycket lättare i skolan eftersom jag känner mig trygg med dom jag har runt mig. 
 
gymnasiet kunde inte ha börjat bättre än det gjort, 
dessutom så är jag så grymt nöjd med mitt val som jag också hade stora problem med, 
många kvällar jag grät många timmar för jag hade sån beslutsångest men nu skulle jag inte vilja byta överhuvudtaget. 
mina änmen är roliga många ämnen är mycket roligare här på gymnasiet än grundskolan, 
alla ligger liksom på samma nivå och man hjäper varandra med så mycket vi kan. 
ämnena jag inte haft innan är mediapruduktion och digitaltskapande. 
mediapruduktion är film, foto, ljug och bild redigering och bara praktiskt, 
vi har än så länge filmat "en färg" och redigerat den, vi har också valt ut en bild på google och la ljud till den som skulle beskriva känslan och bildens innehåll. 
på digitaltskapande håller vi bara på med photoshop och det är så kul, har lärt mig så mycket på så kort tid. 
ni kommer att få följa min utveckling och jag ska försöka jobba med det mycket hemma också, 
så jag kan uppdatera sådant här. 
  
vill också berätta att denna veckan har jag 90 glosor i engelska som jag jobbat med hela veckan, 
har tränat två gånger med inte hunnit med att lägga upp något träningspass, 
jag lovar ett inför nästa vecka så håll utkik, det ska då också komma bilder till övningarna. 
som gör det enklare att förstå hur jag gör. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0