REAGERAR NI OCKSÅ PÅ EN MASSA SAKER ?

jag måste erkänna att jag reagerar på en himla massa grejer och blir berörd väldigt lätt. 
jag fick en sådan känsla idag när vi hade svenska och jag satt och lyssnade på allas olika tal,
folk pratade om droger, rökning, motion/träning och jag själv pratade om skönhetsidealet. 
tycker ni att det är rätt att folk ska vara så beroende och inne i "skönhetsidealet" så dem inte mår bra sen för att dem bara tänker på att dem inte ser ut som dem pinnsmala tjejerna på "top modell" ? 
visst jag är också ganska utseende fixarad, iallafall på min egna kropp. 
jag tycker att det är mycket snyggare att vara vältränad och må bra än att vara antingen pinnsmal eller knubbig..
ens kropp mår bäst utan att vara vältränad och få rätt mat i sig. 
 
men vi allihopa är olika och får tycka som man själv vill, 
jag har själv aldrig velat se ut som dem tjejerna på "top modell" för jag tycker inte det är snyggt att vara så smal
men det är otroligt många tjejer som vill vara så och sen får dem ätstörningar osv.. 
det är ändå ganska knäppt att så många människor berörs av det här skönhetsidealet. 
ville bara skriva ut mig lite, ska plugga när jag kommer hem så hinner inte blogga då,
vi hörs senare ikväll. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0