FOTOGRAFISKBILD

ni vet förmodligen att jag har valt inriktningen fotografiskbild på estetiska programmet, 
jag tror att jag har berättat det innan, annars så vet ni det nu. 
vi har inte börjat med fotografi lektionerna förrän nu denna terminen och jag har redan lärt mig så mycket.
vi har dessa lektionerna 4 timmar varje vecka och det är långa pass. 
vi går alltid först igenom det vi jobbat med tidigare och sedan det nya. 
 
vi har jobbat med porträtt, zoom, rörelse, skärpedjup, ljusriktning och idag komposition. 
i denna kursen jag går nu, första foto kursen lär vi oss grunderna i en massa olika saker 
som vi sedan går djupare i andra och trejde kursen. 
jag hade tänkt att visa mitt resultat av dagens lektion,
då vi skulle hitta ett motiv och fotografera det i olika vinklar och ta bort störande moment runt om.
tillexempel som att göra bakrunden suddig eller helt enkelt plocka bort olika störande motiv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0